27 Mayıs 2009 Çarşamba

Hz. АLİ’NİN CÖMЕRTLİĞİ

Hz. Ali hurma bah­çesinde akşama kadar ça­lış­mış, akşam da deve­sinin üzerine bir çuval hur­ma yük­leyerek evinin yolunu tutmuştu.
Devenin yuları, yar­dımcısı Kamber'in elinde, ken­­­disi de önde gidiyordu. Medine'nin içine girdiklerinde yolun kenarından bir ses geldi. Yoksulun biri elini açmış sızlanıyordu:
- Ne olur Allah rızası için!... diyordu.
İşte bu sı­rada sesi duyan Hz. Ali ile arka­dan deveyi getiren Kamber arasında şu konuşma geçti.
Hz. Ali soruyor:
- Kamber ne istiyor bu yoksul?
- Hurma istiyor Efendim!
- Ver öyleyse!...- Hurma çuvalda Efendim!
- Çuvalla ver öyle ise!...
- Çuval da devenin üzerinde!...
- Deveyle ver öyle ise!...
Emri yerine getiren Kamber der ki: Devenin ipi de benim elimde demekten korktum. Çünkü beni de deveyle birlikte yoksula vermekte tereddüt etmeyebilirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder