23 Mayıs 2009 Cumartesi

YАŞАDIĞIМIZ HЕR GÜN ÖZЕLDİR

Eniştem, kız kardeşimin gаrdrоbunun en alt gö­zünü açtı ve ince kağıda sarılmış bir paket çıkardı. Bu sıradan bir çamaşır değildi. Kağıdı açtı ve ça­ma­şırı bana uzattı. Zarif ve ipekliydi. Kenarları elişi dantelle süs­len­mişti. Astronomik bir fiyat taşıyan etiketi hala üs­tündeydi.
- New York'a ilk gittiğimizde almıştı. Hiç giymedi. Özel bir gün için saklıyordu.
Çamaşırı benden aldı ve cenaze evine götürmek üzere ayırdığımız diğer giysilerle birlikte yatağın üzerine koydu. Bırakırken eli bir an yumuşak kumaşı okşar gibi oyalandı. Tu­va­letin gözünü hızla kapattı ve bana döndü ve dedi ki:
- Hiçbir şeyini özel bir gün için saklama. Ya­şa­dığın her gün özeldir.
Cenazeyi izleyen günlerde enişteme ve ye­ğe­ni­me beklenmeyen bir ölümün arkasından yapılması gereken tüm üzücü işlerde yardımcı olurken sık sık bu sözleri hatırladım. Kardeşimin göremediği, duyama­dığı veya yapamadığı bütün şeyleri düşündüm. Artık daha çok okuyor, daha az toz alıyorum. Bal­­konda oturup bahçemi seyrediyorum, uzayan çim­­lere aldırmadan. Ailem ve dostlarımla daha çok vakit geçiriyorum, iş toplantılarında daha az vakit harcıyorum. Her anın gü­zelliğini dоyаsıya yaşamak istiyorum. Hiç­bir şeyimi özel günler için saklamıyorum. Kıymetli tabak ça­na­ğımı her "özel" olayda kullanıyorum. En pahalı ce­ke­timi canım isterse süpermarkete gi­derken giyiyorum. Pahalı parfümü, özel par­­tiler için saklamıyorum.
Bir şey, eğer görmeye ve yapmaya değerse, onu şimdi görmek, duymak ve yapmak istiyorum. Eğer sayılı saatimin kaldığını bilseydim, yaz­ma­­yı er­te­lediğim mektupları yazmadığım için kızar­dım. "Bir gün ararım" dediğim dostları görmediğim için kızardım. Eşime ve kızıma, onları ne kadar çok sevdiğimi yeterince sık söylemediğim için kızardım. Artık hayatlarımıza kahkaha ve renk katacak hiçbir şeyi yarına ertelememeye, duygularımı dizginleme­meye çalışıyorum.
Sabah gözlerimi açtığımda ken­dime o gü­nün "Özel bir gün" olduğunu söylüyorum. Her gün, her dakika, her nefes gerçekten Al­lah'­tan bize bir armağan. şükürler olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder