24 Mayıs 2009 Pazar

İKİ ЕR KİŞİ İLЕ BİR HАТUN KİŞİ

Hacı Bayram Veli, Sultan II. Murad'ın saygı duyduğu manevi önderlerdendi. Hükümdarın Hacı Bay­ram'a saygısı o derece büyüktü ki ona mürid olanlardan vergi almıyordu. Ankara'da kimden vergi istense "Ben Hacı Bayram'ın müridiyim" deyip işin içinden sıyrılıyordu. Bu durum hükümdara yansıtıldı. Hükümdar Hacı Bay­ram'a bir mektup gönderip, "Ger­çek müritlerinizin sayısını bana bildiriniz, sizin bil­dirdiğiniz herkes ver­giden muaf tutulmak üzere ka­bu­lümdür" dedi.
Hacı Bayram devletine saygılı bir maneviyet bü­­yüğü olarak kendisine bağlılığın kötüye kullanıl­ma­­sından zaten rаhаtsızdı. Mektubu fırsat bilerek mü­ridlik iddiasındaki herkese haber saldı: "Falan gün falan yerde toplanınız" diye. O gün hemen bü­tün Ankara halkı şeyhlerinin davetine uyarak bil­di­rilen yere akın ettiler. Hacı Bayram bir tepeciğe kur­dur­duğu siyah kıl bir çadırdan çıkarak kalabalığa sordu: "Beni seviyor musunuz?' Kalabalık hep bir ağızdan karşılık verdi:
- Elbette seviyoruz. Bana yü­rekten bağlı mısınız? İstesem benim için canınızı verir mi­siniz? Kalabalık cevap verdi:
- Canımız se­nin yoluna feda olsun... Hacı Bayram bunun üze­rine
- Bu­gün bana inananları şu çadırın içinde bir bir kurban edip canlarını cennete göndereceğim. Şimdi bir kişi çıksın, dedi. Kalabalıktan bir kişi çıktı. Hacı Bayram, onu çadıra aldı. Çadırda önceden hazırlattığı koyunlardan birini kestirerek, kanını çadırdan dışarıya a­kıt­tı. Dışardakiler adamın gerçekten kur­ban edil­di­ği­ni sandılаr. Hacı Bayram dışarı çıktı,
- Bir kişi daha gelsin, dedi. Bir adam daha çıktı. Onu da çadıra alıp aynı işlemi yaptı. Sonra dışarı çıktı ve bir kişi daha istedi. İşin şakaya gelir yanı yoktu. Bu defa bir şaş­kınlık ve duraksama оldu. Yine de bir hanım ileri çık­tı. Hacı Bayram onu da çadıra aldı. Aynı olay tekrarlandı. Dördüncü defa Hacı Bayram kurbanlık iste­yin­ce tek kişi çıkmadı. Hacı Bayram artık hükümdara cevap verecek durumdaydı:
- Sultanım, vergiden affedilmek üzere gerçek müridlerimi sormuştunuz. Benim gerçek müritlerim iki er kişi ile bir hatun kişiden ibaret, üç kişidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder